Vi kan se at du bruger en dansk browser. Vil du gerne se siden på dansk?
DPH Trading
10.000 spændende ting til hjemmet

GRATIS FRAGT i Danmark ved køb over DKK. 1.000,- 

dette gælder dog IKKE, hvis du bestiller store og tunge varer. 

Når en vare har     Ekstra fragt    symbolet,  er det fordi varen er af betydelig
størrelse og/eller vægt. På disse varer kan vi ikke tilbyde at levere fragtfrit ved køb over 1000 kr.

Typisk er det varer som møbler, større figurer, store vaser, stor og tung glaskunst og store lamper,
der ikke leveres fragtfrit.

Sådanne varer kan ikke købes online før DPH har udregnet en fragtpris. - Dette gøres ved at lægge
varen i kurven, og sende kurvens indhold som en forespørgsel til DPH.

NB. Når der er tale om møbler og andre store ting, kan det ofte være en god ide, at afhente varen i
vores butik i Odense N. - Det giver dig mulighed for at se varen i virkeligheden inden du endeligt beslutter
dig, og samtidig sparer du fragtomkostningen.  - Skriv gerne i kommentar feltet, når du sender os en
forespørgsel via websitet, at du overvejer at afhente i butikken.

Forside
Sælg til DPH
• 40 års erfaring
• Sikker internethandel
• Sikker forsendelse
• Hurtig levering
Ring til os man-fredag
kl. 8:00 - 16:00
(+45) 66 18 95 95
Du er her:  Forside / Du kan finde mere information om nedenstående fabrikker / Historien (1853-2013) om Porcelænsfabrikken Bing & Grøndahl
Historien (1853-2013) om Porcelænsfabrikken Bing & Grøndahl
Den 19. april 1853 blev porcelænsfabrikken Bing & Grøndahl grundlagt af drejeren og figur-mageren Frederik Vilhelm Grøndahl (FVG) og de to bog- og kunst-handlere, brødrene Meyer Herman Bing og Jacob Herman Bing. Nedenfor finder du en fyldestgørende beskrivelse af historien bag Bing & Grøndahl.

Titel: Bing & Grøndahl Fabriksjubilæumsplatte, produceret af Bing & Grøndahl
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: BNR610 - Alt. Varenr.: B.NR.610
Diameter: 23cm
Efter opfordring og initiativ fra drejeren og figur-mageren Frederik

Bing og Grøndahl Porcelæns Fabrik

Vilhelm Grøndahl (FVG), blev Bing & Grøndahl fabrikken grundlagt den 19. april 1853 i fællesskab med de to bog- og kunst-handlere, brødrene Meyer Herman Bing og Jacob Herman Bing. En moderne fabriksbygning blev bygget på Vesterbrogade 149, dengang uden for byen. FVG havde tidligere arbejdet for Den Kongelige Porcelænsfabrik, men sagde op, da fabrikken ikke ønskede at producere det han ønskede. B&G skulle efter planen producere biscuit-figurer med Thorvaldsens skulpturer som model.

 

 

Se en samlet liste over ALT Bing & Grøndahl porcelæn på dette site >>>

Lige fra begyndelsen havde fabrikken fordele på salgsområdet, da Bing-familiens boghandel, allerede havde repræsentanter der rejste i hele landet, som nu tog B&Gs produkter med også. For første gang blev det muligt for hele Danmarks befolkning at købe stel og porcelæns-figurer. Repræsentanten medtog blank-modeller af stellene samt håndmalede dekorationsbøger. Folk kunne så vælge hvilket stel de ville have, og bagefter vælge dekorationen også. Når repræsentanten så kom tilbage året efter, medbragte han det bestilte stel. Frederik Vilhelm Grøndahls pludselige død i 1856, kun 37 år gammel, skabte et skæbnesvangert tomrum på fabrikken. Heldigvis evnede fabrikkens første overmaler Andreas Juel, elev af empire-arkitekten G. F. Hetsch, samt modellør C. Schjeldt, at føre Bing & Grøndahl sikkert gennem alle begyndervanskelighederne.

Fra starten producerede fabrikken mange blomstrede stel, med mange forskellige blomster i mange farvestrålende farver - polykromt malede.

Stilen var kendt som Sachsisk blomst, og porcelænsmalerne, der indvandrede fra Nürnberg især, var specialister i netop denne teknik. I 1886 fik Bing & Grøndahl kendskab til underglasur-maleteknikken i forskellige nuancer. Underglasur-teknikken, som man hele tiden havde brugt, havde især den fordel, at dekorationen ikke var så udsat for slid idet den var beskyttet af overglasuren. Desuden kunne mønsteret males direkte på den forglødede skærv, hvormed man kunne nøjes med 2 brændinger. Derved kunne spares både tid og penge. At man nu kunne lave dekorationen i flere nuancer, var bare endnu et plus og desuden gav denne teknik en helt anderledes glød og glans i farverne

Her vises stellet "Bing & Grøndahl Saksisk Blomst"

I 1860 præsenterede B&G det nye stel "Don Juan". Et flot svunget stel i runde former med dekorationer i rød, gul og guld. I 1948-52 fornyede de stellet med nyformede kaffekopper af Ebbe Sadolin. Allerede i 1862, kun ni år efter begyndelsen, deltog Bing & Grøndahl i verdensudstillingen i London. Christian Hansen bidrog med "Oldenborg" stellet og Heinrich Hansen med et kaffe-stel i Christian 4.s renæssancestil. Udstillingen gav stor succes, også med B&Gs andre produkter - biskuit figurer og vaser.

I 1862 præsenterede Heinrich Hansen også kaffestellet "Offenbach", som blev så populært at man siden lavede det i spisestel også. Det blev foræret til Christian 10. og Alexandrines bryllup i 1898, og blev derfor også kaldt "Kronprinse-stellet". Fra 1868 var maleren Heinrich Hansen kunstnerisk leder - specialist i interiør-billeder. Til den Skandinaviske udstilling i København 1872 skabte Heinrich Hansen et smukt blomster og guld dekoreret stel, som han kaldte "Rosenborg". Navnet fik stellet fordi HH havde været stærkt inspireret af et Meissen-stel der var udstillet på Rosenborg Slot.

I 1885 åbnede Bing & Grøndahl udsalg på Amagertorv, lige ved siden af Den Kongelige Porcelænsfabrik. Forretningen lå her i 100 år, hvorefter den blev lukket i forbindelse med sammenlægningen mellem B&G og Den Kgl. in 1987. Fabrikken producerede også musselmalede stel fra 1886. Da Den Kongelige Porcelænsfabrik havde eneret på navnet "Musselmalet", kaldte Bing & Grøndahl deres stel for "Blåmalet". I begyndelsen blev det lavet på riflet porcelæn, men siden hen kunne det også fås med de populære skælformede stel (med de karakteristiske søheste og delfiner som håndtag på terriner og saucekander). Kunstnerisk leder hos B&G 1885-1892 var Pietro Krohn, uddannet på Kunst-akademiet. I forbindelse med Den Nordiske Udstilling i 1888 fremviste B&G et stelform med skæl som lige siden har været meget populært. Det findes i dag med mange stel-dekorationer. Til denne udstilling producerede man også det nye "Hejre" stel, der fik stor opmærksomhed. Stellet var kun i underglasur med guld, og en forsmag på tidens store "art nouveau" stil. Stellet var lavet udelukkende for at vise det ypperste af B&Gs kunstneriske og tekniske formåen. Hvor Den Kgl. Porcelænsfabrik har Flora Danica betragtes Hejre-stellet som Bing & Grøndahls hovedværk. Både form og dekoration var nærmest revolutionerende. Stellet blev ligeledes vist på verdens-udstillingen i Paris i 1889, hvor dele af stellet straks blev opkøbt af museer og private samlere fra hele verden.


Eksempel på Bing & Grondahl HejrestelPietro Krohn ansatte, i forbindelse med Hejre-stellet, de to kunstnerinder Fanny Garde og Effie Hegermann-Lindencrone, til dekoration af stellet. Han havde undervist begge kvinder på Kleins Tegne og Kunstindustriskole for kvinder. De blev begge ansat som dekorationsmalere, men med tiden lavede de selv udkast til de modeller de ville dekorere. De to kvinder havde et nært samarbejde, hvor de delte atelier og siden både boede og rejste sammen. Effie Hegermann-Lindencrone arbejdede på B&G i næsten 60 år, og skabte skulpturer og vaser i sin egen teknik, hvor blomster, blade, ranker og dyr blev skåret ud i den rå porcelænsmasse. Undertiden var tingene så raffinerede, at der var skygger på værkets overflade.

Alle hendes værker er unika. Fanny Garde skabte ligeledes vaser i gennembrudt porcelæn, og møder man deres værker på museer idag, kan det være svært at skelne den enes arbejde fra den andens.

Sidst i 1880'erne lancerede B&G også "Sommerfugle" stellet. Sommerfugle-stellet blev som det mussel-malede produceret i flere udgaver. Havde det guldkant hed det "Kipling" og var skællene malet blå hed det "Dickens".

 

 

  

I 1892 lanceredes "Mågestellet" efter design af Fanny Garde. Stellet var et udtryk for Fannys diskrete art nouveau stil. Et par generationer senere i 1950'erne fik Mågestellet prædikatet "Danmarks nationalstel", idet det fandtes i ca. hvert 10. hjem.

Kaffekande - Mågestellet Smørskål - Mågestellet

 

Bing & Grøndahl Juleplatter og mange andre platter:

Efter idé af Harald Bing, Jacob Herman Bing's søn - senere direktør for Bing & Grøndahl, producerede fabrikken i 1895 verdens første juleplatte "Jule Aften". Platten blev designed af F.A. Hallin, der medbragte ideen til at skære en platte, da han kom fra Den Kongelige Porcelænsfabrik. De producerede forsigtigt et lille oplag af denne første platte. Da den viste sig at blive en stor salgs success, en ren guldgrube, blev deres idé efterabet af mange andre fabrikker i verden, ikke mindst af Den Kongelige Porcelænsfabrik. Denne platte dannede således skole for hele verdens interesse i samleartikler. Det blev en verdensomspændende mani, og alverdens fabrikker og organisationer producerede og fik produceret platter til enhver lejlighed.

 

 


I dag har ikke engang Bing & Grøndahl selv arkiver over alle deres produktioner, idet meget materiale gik tabt ved en arkiv-brand på fabrikken.

Ingen anden fabrikant har som Bing & Grøndahl siden produceret platter i tusindvis. Lige fra
kongeplatterne over juleplatter, påskeplatter, mors dags platter, flyplatter, skibsplatter, logeplatter, olympiadeplatter, diverse jubilæumsplatter og lejlighedsplatter og meget mere.

 

I 1897 kom billedhuggeren Axel Locher til B&G, og i tæt samarbejde med Willumsen skabte han flere monumentale vaser, som fx. Brændehuggervasen (Efterår).

Her ses nogle af Axel Lochers kendte og elskede porcelæns figurer:
Titel: Fiskerkone, Bing & Grøndahl figur nr. 2233
Producent: Bing & Grøndahl  - Royal Copenhagen
Varenr.: 1021465 - Alt. Varenr.: B2233
Højde: 22 cm
Titel: Pige med får, Bing & Grøndahl figur
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2010
Højde: 27 cm
Titel: Malkepige, Bing & Grøndahl figur nr. 1021443
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2017 - Alt. Varenr.: 1021443
Højde: 19 cm - Bredde: 19 cm

Som mærke valgte Bing & Grøndahl i 1898 "De Tre Tårne" - et ældgammelt symbol på København, stammende fra Absalons borg - samme symbol som København bruger i sit byvåben (Biskop Absalon grundlagde København i 1167). Mærket har været brugt med forskellige indskrifter lige siden.

 

 

 

Som Pietro Krohns efterfølger blev J.F. Willumsen ansat som kunstnerisk leder (1897-1900). Til trods for, at han kun personligt formede én eneste figur, nemlig "Den badende dreng" (nu pladseret i festsalen på Københavns Rådhus), var han til stadighed en kæmpe inspirationskilde for fabrikkens øvrige kunstnere. Han lavede adskillige fler-farve forsøg og eksperimenterede meget med fordelingen af hvide og farvede flader. Han fandt herigennem bla. frem til en metalagtig jernoxydglasur der spændte fra dyb jernrød til lys bronze. Under Willumsen arbejde også Svend Hammershøj på fabrikken, hvor han bla. lavede vaser.

Ligeledes ansatte man J. P. Dahl Jensen i 1897. Han var modelmester fra 1897 til 1917, hvor han modellerede og skabte adskillige figurer for Bing & Grøndahl.

Nedenfor ses nogle af de porcelæns figurer, og platter som Dahl Jensen skabte medens han arbejdede for Bing & Grøndahl:

Titel: Optimist, mejse, Bing & Grøndahl fugle figur nr. 1633, designet by Dahl Jensen
Producent: Bing & Grøndahl  - Royal Copenhagen
Varenr.: 1020410 - Alt. Varenr.: B1633
Højde: 9 cm - Bredde: 13 cm
 Titel: 1905 Bing & Grøndahl Juleplatte
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: BX1905 - Alt. Varenr.: 1902105
Diameter: 18cm
 Titel: 1917 Påskeplatte, Bing & Grøndahl
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: BP1917 - Alt. Varenr.: BP170
Diameter: 18cm

Titel: Urhane, Bing & Grøndahl fuglefigur nr. 1020420
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B1744 - Alt. Varenr.: 1020420
Højde: 41 cm
Titel: Lille grå Mus, Bing & Grøndahl figur
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B1801
Højde: 5 cm
Titel: Jagthund med falk, Bing & Grøndahl figur
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2015
Højde: 16 cm - Bredde: 30 cm

Willumsen blev ansat med det mål for øje at skabe endnu en success på verdensudstillingen i Paris i 1900, og netop denne udstilling gav B&G det internationale gennembrud de havde håbet på. Willumsens tid havde nok givet prestige, men ikke den store indtjening. I nogle år efter hans afgang stod fabrikken uden kunstnerisk leder, men pudsigt nok var det netop i disse år, at grundlaget for fabrikkens senere kasse-successer blev skabt. Dahl Jensens mange underglasur figurer af fugle, dyr og mennesker, samt Måge-, Sommerfugle-, Empire- og det musselmalede stel dannede fundamentet i B&G's økonomi.

I starten af porcelænsproduktionen i Danmark, havde man udelukkende mænd ansat i dekorations-værkstederne. I begyndelsen af 1900-tallet var blåmaling rent kvindearbejde. I 1904 blev "Empire"-stellet lanceret. Det var designet af direktørens hustru Harriet Bing. (T.v. ses Empire Kaffekande)

 

 

 

 

 

 

 

Hans Tegner, professor, alsidig kunstner og kendt Holberg-illustrator, var kunstnerisk leder fra 1907 til 1932. Efter design af
Hans Tegner blev jubilæumsstellet lanceret i anledning af Bing & Grøndahls 75-års jubilæum.
(T.h. ses Hans Tegner overglasur figur)

Carl Petersen, arkitekt, blev kunstnerisk konsulent i 1912, og interesserede sig stærkt for stentøj, og især for de former, ornamenter og glasurer stentøjet medførte.

 

 

 

 

I 1913 skabte Knud Kyhn sin første stentøjsfigur - en and - for fabrikken. Kyhn havde er forkærlighed for dyreliv og fugle især. Han lavede mange underglasur og stentøjs-figurer og skulpturer til B&G (senere også for Royal Copenhagen). Mest kendt er nok de store mørkebrune figurer af bjørne og elefanter osv.
(T.v. ses stor hvid underglasur isbjørn designet af Knyd Kyhn)

 

 

I 1916 grundlagde Bing & Grøndahl datterselskabet "Norden", til produktion af porcelæns artikler som f.eks. telegrafi isolatorer og elektricitetsklokker til det hastigt voksende elektricitetsmarked. Dette cementerede yderligere fabrikkens økonomi. Dahl Jensen var i perioden 1917-1925 direktør for "Norden".

Franskmanden Jean René Gauguin var tilknyttet fabrikken (B&G) i en menneskealder. Han startede på B&G i 1923 som fast kunstner og lavede på denne tid adskillige uglaserede porcelæns og stentøjsskulpturer. Mest kendt er han for sine mange figurer udført i en speciel stentøjsmasse som han kaldte Roche Céramique. Desuden indførte han som den første fajance på fabrikken, og skabte i 1927 ti expressionistiske kæmpefigurer af dyr og mennesker. Emaljedekorationen af disse figurer lavede hans bror Pola.

Axel Salto experimenterede i årene 1923-1925 med det bløde porcelæn, som han kaldte det. Dets delikate, dæmpede glasurer kunne give produkterne en helt silkeagtigt udstråling. - Axel Saltos design er blevet meget eftertragtet, og sælges idag til meget høje priser.

I denne periode var også billedhuggeren Kai Nielsen tilknyttet fabrikken, hvor han fremstillede ca. 40 modeller til porcelænsfigurer, inden hans uventede død i 1924. (Herunder ses et par af Kai Nielsens figurer).

Titel: Faun og kvinde (Vingud), Bing & Grøndahl figur, designet af Kai Nielsen - 
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: b4023-s
Højde: 33 cm

Titel: Kvinde med barn, Bing & Grøndahl figur nr. 29
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B4029 - Alt. Varenr.: B29
Højde: 18 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

Gauguins vilde og originale uglaserede porcelænsfigurer var blandt de nyheder B&G fremviste på verdensudstillingen i Paris i 1925, hvor Kai Nielsens skulpturelle figurer i hvidt porcelæn samt Axel Saltos bløde porcelæn og stentøjet også blev udstillet, med stor kunstnerisk og økonomisk succes samt international bevågenhed til følge.Desuden resulterede udstillingen i et samarbejde med kunsthåndværkeren Ebbe Sadolin.

Titel: Lille Idas blomster, Siddende pige med blomster, Bing & Grøndahl figur nr. 2298
Producent: Bing & Grøndahl  - Royal Copenhagen
Varenr.: 1021473 - Alt. Varenr.: B2298
Højde: 16 cm
Titel: Rebekka Figur, Odd Fellow Bing & Grøndahl figur 
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2255-1
Højde: 22 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebbe Sadolin (EB) var meget idérig i design af figurer, vaser, stel mv. To år efter verdensudstillingen i Paris, blev han fast tilknyttet B&G (i 1927). Sadolins speciale var formene. Dekorationerne lod han andre om, medmindre der var tale om glasur dekorationer på reliefmønster. Han eksperimenterede meget med glasurens farve, glans og fordeling ved brug på reliefprodukter, og fik hurtigt en forkærlighed for de matte glasurer. 

Titel: Havdreng med Konkylie, dekoreret med guld, Bing & Grøndahl figur 
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2264-G
Højde: 11 cm
    Titel: Pjerrot, Bing & Grøndahl figur nr. 1021486
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2353 - Alt. Varenr.: 1021486
Højde: 23 cm - Bredde: 16 cm
Titel: Columbine, Bing & Grøndahl figur nr. 1021488
Producent: Bing & Grøndahl
Varenr.: B2355 - Alt. Varenr.: 1021488
Højde: 25 cm

EB designede en del stel for B&G i 1940'erne. Det er et omfattende arbejde at skabe stel og bekosteligt tillige med, men Sadolin lavede ikke desto mindre flere stel-design til fabrikken. F.eks. det stel hvorpå "Løvfald" og "Demeter" er malet med Ove Larsens dekorationer. I 1942 blev hans stel "Mælkevejen" præsenteret. Dekorationen var brune linier med guldkant og fladen var overstrøet med små guldstjerner. Den berømte Bodil statuette, der hvert år uddeles til udvalgte danske film-folk, er skabt af Sadolin. Ebbe Sadolin har, om nogen, hvis man kan tale om en enkeltmands-indsats, haft en kæmpe betydning for fabrikkens udvikling. Han forblev tilknyttet fabrikken, men foldede sig også ud som bladtegner og illustrator fra midten af 30'erne. I 1977 kunne han fejre 50-års jubilæum på fabrikken.

Kay Bojesen, egentlig sølvsmed uddannet hos Georg Jensen, lavede et radikalt spor-skifte, da han i 1930 blev kunstnerisk leder for Bing & Grøndahl. Han tegnede i 1930-31 et mokkastel og siden kaffestel, skabte glas til Holmegaard, bord- og køkken-knive mv.. En anderledes og meget alsidig leder af Bing & Grøndahl. Efterfølgende startede hans verdensberømte produktion af gyngeheste, aber og elefanter mv.

"Julerosestelletblev præsenteret i 1936 efter design af Cecilie Louise Hallin og hendes mand F.A. Hallin (designeren af verdens mest berømte og første juleplatte "Juleaften").
(Julerose sukkerskål t.v.)

 

 

 

 

På foranledning af kunstnerisk konsulent Aksel Rode, blev keramikeren Gertrud Vasegaard - datter af Hans Adolph Hjorth (Hjorths fabrik, Rønne) ansat til "gæstespil" i vintermånederne 1945-1948, mens hun resten af året fortsatte sit arbejde i værkstedet i Gudhjem. Fra 1949 sluttede denne dobbelttilværelse, da Gertrud Vasegaard blev fastansat. Hendes speciale på Bing & Grøndahl blev stentøjet, hvor Aksel Rode udviklede en række nye glasurer til hende. Det store keramiske talent kom til fuld udfoldelse, og hun fik stor betydning for fabrikken. Stilen hun fremelskede, var starten på en ny era i stentøjets historie. Ansættelsen på fabrikken varede i 10 år, hvorefter hun startede eget værksted med datteren Myra og Aksel Rode, der i mellemtiden var blevet hendes mand.

Henning Koppel, også kaldet efterkrigens store fornyer, skabte flere stel for B&G. Til trods for hans forkærlighed for helt hvide stel f.eks. "Form 24" fra 1961, lavede han i 1978 "Blå Koppel" og "Comet", begge med dekorationer i den karakteristiske blå porcelæns-farve.

I 1961 ansatte fabrikken Erik Magnussen, på foranledning af den kunstneriske konsulent Asger Fischer (Direktør for "Den Permanente"). Han kom til at betyde kæmpe fornyelser og udviklinger af design og produkter op gennem 60'erne og 70'erne. Gennem hans keramiker baggrund og hans tekniske sans evnede han at designe produktionsvenlige ting. Det lå i hans natur at skabe funktionelle og enkle ting, der var uhyre velegnet til deres formål. Han startede med stellet "Form 679" med kun 11 servicedele, hvor udvalget i stellet var barberet ned til et absolut minimum. Siden fulgte bla. stellet "Hank" med 18 dele - det første dekorerede stel fra EM´s hånd, forstået således, at det ikke som hans andre ting var hvidt, men havde farver.

Man sagde i 1920'erne i efterkrigstidens billedsprog, om det indbyrdes forhold mellem Bing & Grøndahl og Den Kgl., at mens Den Kgl. leverede til fruerne i pels, leverede Bing & Grøndahl til akademikerne i loden frakke. Den Kgl.s primære kunder var kongehuset og det højere borgerskab, mens B&G solgte til den kulturradikale elite. Selvom udgangspunktet var bisquit figurer, har B&G været dygtige til kontinuerligt at have et bredt udvalg både i figurer, stel og platter. Deres produktion blev hurtigt meget omfattende. For at overleve i konkurrencen med Den Kgl. Porcelænsfabrik, havde Bing & Grøndahl tidligt indset, at samarbejde med tidens førende kunstnere og designere betalte sig. Denne holdning har været kendetegnede for hele fabrikkens levetid, og kom tydeligt til udtryk bla. i stentøjsfabrikationen som startede omkring 1912. Kunstnerne fik meget frie hænder og man satsede bevidst på at skabe et kreativt og stimulerende kunstnerisk miljø. Man satte ikke spørgsmålstegn ved, om tingene kunne betale sig, men ventede bare på de potentielle resultater.

Bing & Grøndahl fusionerede med Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1987, hvorefter det fælles navn blev Royal Copenhagen. Da de to fabrikker blev til Royal Copenhagen, havde Bing & Grøndahl den største indtjening af de to, bla. med en stor export, til Sverige især.

Bing & Grøndahl var f.eks. kongelig hofleverandør i Sverige. Alligevel forsvandt navnet Bing & Grøndahl næsten med det samme. I dag lever det hæderskronede navn kun videre i platter og andre samleartikler, der især udkommer hvert år ved juletid. Alle B&Gs andre produkter, der stadig er i produktion, stemples i dag med det karakteristiske Royal Copenhagen stempel. Det kan være svært at fastslå, hvorvidt et produkt er lavet af den ene eller den anden fabrik. B&G har gennem årene været kongelige hofleverandører i Rusland, Sverige, Danmark og Storbritannien. Fabrikken har i bla. Danmark og USA været kendt som en producent af porcelæn og figurer, i en kvalitet mindst lige så god som Den Kongelige Porcelænsfabriks. Kendskabet til Bing & Grøndahl er mange steder i verden minimalt, da dansk porcelæn for mange er ensbetydende med Royal Copenhagen. Siden Royal Copenhagen er det navn Den Kongelige Porcelænsfabrik altid har haft i udlandet, er det ikke underligt, at mange udlændinge aldrig har hørt om Bing & Grøndahl. Desuden er begge fabrikker siden sammenlægningen i 1987 blevet markedsført under Royal Copenhagens navn. Især japanerne, der desuden er meget royale og ikke rigtigt startede deres køb af dansk porcelæn før først i 90'erne, køber primært Royal Copenhagen.

 

GRATIS FRAGT i Danmark ved køb over DKK. 1.000,- 

dette gælder dog IKKE, hvis du bestiller store og tunge varer. 

Når en vare har     Ekstra fragt    symbolet,  er det fordi varen er af betydelig
størrelse og/eller vægt. På disse varer kan vi ikke tilbyde at levere fragtfrit ved køb over 1000 kr.

Typisk er det varer som møbler, større figurer, store vaser, stor og tung glaskunst og store lamper,
der ikke leveres fragtfrit.

Sådanne varer kan ikke købes online før DPH har udregnet en fragtpris. - Dette gøres ved at lægge
varen i kurven, og sende kurvens indhold som en forespørgsel til DPH.

NB. Når der er tale om møbler og andre store ting, kan det ofte være en god ide, at afhente varen i
vores butik i Odense N. - Det giver dig mulighed for at se varen i virkeligheden inden du endeligt beslutter
dig, og samtidig sparer du fragtomkostningen.  - Skriv gerne i kommentar feltet, når du sender os en
forespørgsel via websitet, at du overvejer at afhente i butikken.

GRATIS FRAGT i Danmark ved køb over 1.000 kr. - (Gælder ikke møbler o. lign.)
Alle viste priser er salgspriser hos DPH Trading i Danmark. Pris angivet i USD og EUR er vejledende. Der tages forbehold for fejl og prisændringer.
Forside
Sælg til DPH
• 40 års erfaring
• Sikker internethandel
• Sikker forsendelse
• Hurtig levering
Ring til os man-fredag
kl. 8:00 - 16:00
(+45) 66 18 95 95

Belysning

Bordlamper

Gulvlamper

Lampeskærme

Loftlamper & Pendler

Væglamper

Tilbehør - Belysning

 

Sælg til DPH

Nyheder

Tilbud

 

Facebook -icon 25x 25 Facebook

Googleplus -icon 25x 25 Google+

Pinterest -icon 25x 25 Pinterest

Twitter -icon 25x 25 Twitter

Samlerartikler

Figurer

Figurserier

Georg Jensen Jul

Georg Jensen Påske

Holmegaard Jul

Juledråbe

Julekopper & Års-kopper

Juleplatter

Karen Blixen's Jul Rosendahl

Karen Blixen's Påske Rosendahl

Menneskefigurer

Mors dag platter

Nisser, Julemand & Engle

Plaquetter & Ornamenter

Platter

Royal Copenhagen Jul

Stjernetegnfigurer

Æg - Påske

Øvrige samlerartikler

Boligindretning

Bestik

Drikkeglas

Fade & Skåle

Flasker, Karafler & Kander

Glaskunst DPH Denmark

Gyngeheste

Kaffe- & Spise-stel

Lysestager & Kandelabre

Møbler & Spejle

Til Bordet

Urtepotter & Silkeblomster

Vaser & Krukker

Varemærker

Asmussen Hamlet Design

Bing & Grøndahl

Bjørn Wiinblad

Dahl Jensen Porcelæn

Desiree Denmark

Glaskunst DPH Denmark

Georg Jensen

Holmegaard Glas

Kay Bojesen Design

Le Klint

Lene Bjerre Design

Nymølle Keramiske Fabrik

Porsgrund

Rosendahl Copenhagen

Rosenthal

Royal Copenhagen

Rørstrand Porcelæn

Kundeservice

Spørgsmål & Svar

Vejledning & Guides

Handelsbetingelser ved KØB hos DPH

Handelsbetingelser ved SALG til DPH

Galleri

Video Guides

Inspiration & Ideer

Fortrydelseformular

Om os

Åbningstider

Kontakt

Historien bag DPH Trading

Menneskerne bag

 

Kunstnere

Fabrikshistorier

 

DPH Trading, Løkkegravene 49, 5270 Odense N
© Copyright 2014 - DPH Trading
TOP