Handelsbetingelser
Ved Salg til DPH Fortrydelsesformular
Kontakt os Åbningstider Guide: Sådan køber du Personoplysninger hos DPH Cookie politik Fortrydelsesret ved e-handel

Handelsbetingelser når du køber hos DPH Trading

Indhold

Generelt

Normal forretningsgang - Når du køber varer hos DPH

Der er to former for levering

Spørg os før du køber

Behandling af personoplysninger

Cookies

Tilbud fra DPH er bindende - med forbehold for åbenlyse fejl

Mellemsalg – ”først til mølle”-princippet

Pris

Kan jeg få mængderabat?

Ingen minimumsordre

To typer moms

Hvorfor er der ingen pris på varen?

Er varen udgået? Kom på vores venteliste

Hvorfor er priserne ændret når jeg ser webshoppen på engelsk?

For EU-lande gælder

For andre lande gælder

For alle lande gælder

Kan DPH Trading leverer varer udenfor Danmark?

Prisændring og annullering af ordrer

Betaling

Betalingskort

Reservation af beløb

Kortgebyrer

Betaling via PayPal

Køb på afbetaling - Rentefri kredit

Varerne reserveres først når vi har din betaling

Levering

Alle varer leveres Ab lager

Levering af lagervarer

Levering af bestillingsvarer

Fortrydelsesret ved e-handel

Ingen fortrydelsesret ved specialfremstillede bestillingsvarer

Returnering af varer

Ved transportskade, defekt eller lignende

Hvis du fortryder købet skal varerne returneres til

Hvis varen er transportskadet eller bortkommer

Transportforsikring

Varer fra DPH Trading er transportforsikret

Ved særlig leveringsforhold og ønsker

Hvad dækker den inkluderede transportforsikring?

Hvis skaden er sket?

Hvis varen er defekt eller har mangler - og det ikke skyldes transportskade

Udbedring og hjælp

Rådgivning vedr. transport

Afhent varer direkte på DPH Tradings adresse i Odense

Force Majeure

Produktansvar

Kreditsalg og ejendomsforbehold

Bemærk venligst

AnchorGenerelt

Uanset, hvad der i øvrigt er omtalt i disse betingelser, vil bestemmelserne vedrørende forbrugerkøb, som nævnt i Købelovens § 1, stk. 2 ikke kunne fraviges til skade for køberen. Tvistigheder mellem forbrugere og DPH i anledning af aftalen og alt, som har sammenhæng hermed, afgøres efter dansk ret. Den danske tekst af disse handelsbetingelser vil altid skulle ligge til grund.

AnchorNormal forretningsgang - Når du køber varer hos DPH

Du sender os en ordre eller spørger os før du køber via "indkøbskurven" i DPH Tradings webshop.

  1. Systemet udregner automatisk et tilbud, eller vi fremsender manuelt et tilbud til dig.
  2. Det er først når du accepterer tilbuddet, og vi har modtaget forudbetaling, at varerne reserveres til dig.

    Bemærk! Hvis du betaler med kreditkort, trækker vi ikke betalingen, før vi har afsendt varerne.

    Vi forbeholder os ret til mellemsalg. Dvs. der er en risiko for at tilbudte varer, ikke kan leveres. I så fald vil din betaling straks blive tilbageført.

    Se yderligere information her Tilbud er bindende for DPH - med forbehold.

  3. Når vi har modtaget besked om din indbetaling, afsendes ordren til dig.

AnchorDer er 2 former for levering

  1. Levering af lagervarer.
  2. Levering af bestillingsvarer

Se venligst yderligere under punktet Levering.

AnchorSpørg os før du køber

Du kan let spørge os før du køber via indkøbskurven. Med denne mulighed kan du tilføje evt. spørgsmål eller kommentarer til din ordre uden at betale med det samme.

Indholdet i din indkøbskurv sendes til os sammen med dine kommentarer/spørgsmål. Inden 1-3 hverdage modtager du et svar via e-mail fra os.

Sammen med svaret er totalprisen inkl. fragt og forventet leveringstid beregnet og du kan betale ordren direkte via et link.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte os på e-mail eller ringe til os.

AnchorBehandling af personoplysninger

Personoplysninger lagres i vores kundedatabasesystem og videregives aldrig til 3. part. Vi bruger udelukkende personoplysninger til deres formål og intern statistik.

For at ekspedere dine ordrer, anmodninger mv. har vi brug for nogle personoplysninger. De mest nødvendige oplysninger er markeret med * (asterisk/stjerne) ud for det felt de skal udfyldes i.

Felter som ikke er markeret med * (asterisk/stjerne) kan også udfyldes med nyttig information, men det er helt op til dig, om du ønsker at udfylde disse felter.

Personoplysninger registreres hos DPH Trading og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sker det altid kun med dit samtykke. På den måde ved du også præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Dataansvarlige på dphtrading.com er DPH Trading. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Er du registreret hos DPH Trading har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig i henhold til Persondataloven.

Alle henvendelser i forbindelse med personoplysninger skal rettes til DPH Trading via e-mailadressen: info@dph-trading.dk.

AnchorCookies

På websitet DPHtrading.com anvendes cookies. Formålet er at optimere websitet og dets funktioner til at gøre dit besøg så nemt og bekvemt som muligt.

Du kan til enhver tid slette cookies på din computer. Hvordan du gør det, afhænger af din internetbrowser (eks. Internet Explorer, Safari, Google Chrome, Firefox).

AnchorTilbud fra DPH er bindende - med forbehold for åbenlyse fejl

Hvis ikke andet er aftalt, er et skriftligt tilbud fra DPH gældende i 14 dage fra den dato, der er anført på tilbuddet. Der tages dog forbehold for åbenlyse fejl, da vi først reserverer dine varer når vi har modtaget din accept samt forudbetaling af vores tilbud.

AnchorMellemsalg – ”først til mølle”-princippet

Vi forbeholder os ret til mellemsalg. Det indebærer at der kan være risiko for, at tilbudte varer sælges til anden side, i den periode der går fra du modtager vores tilbud til vi modtager din accept af tilbuddet.

Du undgår naturligvis lettest, at varerne sælges til anden side, ved at sende din accept så hurtigt som muligt. Det er med andre ord efter ”først til mølle”-princippet der er gældende for et salg. Jo før du betaler – jo mindre er risikoen for at varen i mellemtiden er blevet udsolgt.

Sådan kan du lettest acceptere et tilbud

Skriftlige tilbud er gældende i 14 dage fra den anførte dato på tilbuddet. Ved skriftlig forstås tilbud via:

  • Brev
  • Fax
  • E-mail

Når du spørger før du køber sender vi dig et skriftligt tilbud på grundlag af indholdet i din indkøbskurv. Tilbuddet fra os kan du let acceptere via et betalingslink i e-mailen.

Ikke bindende tilbud

Du er naturligvis også velkommen til f.eks. at indhente et telefonisk tilbud. I sådanne tilfælde kan der i farten ske regnefejl, misforståelser osv. Det er heldigvis meget sjældent det sker.

Hvis du vil være helt sikker på et tilbud du har fået via telefonen, beder vi dig oplyse disse kontaktinformationer:

  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail-adresse

Når vi har dine kontaktinformationer udregner vi og sender dig et skriftligt tilbud på baggrund af det telefoniske tilbud.

AnchorPris

DPH Trading handler i danske kroner (DKK/kr.), amerikanske dollars (USD/$) og europæiske euro (EURO/€).

Viste priser anført i $ (USD) og € (EURO) er beregnet på baggrund af danske priser. Alle tilbud fra DPH er gældende i 14 dage fra den anførte dato uanset kursændringer.

AnchorKan jeg få mængderabat?

DPH Trading giver rabat på mange forskellige varer hele tiden. Derfor kan vi som udgangspunkt ikke give yderligere rabat.

Der er dog undtagelser. Overvejer du at bestille mange varer, er du naturligvis altid velkommen til at spørge os før du køber. Inden 1-4 hverdage sender vi dig vores bedste tilbud med en totalpris inkl. fragt og forventet leveringstid.

AnchorIngen minimumsordre

Hos DPH Trading skal du ikke handle for et minimumsbeløb for at få tilsendt dine varer. Det betyder til gengæld at der på små ordrer tillægges et ekspeditionsgebyr.

Hvorfor er priserne ikke ens i alle lande?

På grund af de forskellige landes momsregler/takster. Moms udregnes forskelligt fra land til land og afhængigt af om det er EU-medlemslande eller lande udenfor EU kan priserne også variere.

AnchorTo typer moms

Priserne du ser på vores danske website er som udgangspunkt baseret på levering i Danmark. Priserne her er alle inkl. dansk moms.

På gamle/antikke produkter kan priserne være inkl. brugtmoms. Brugtmoms er en difference moms, som udgør forskellen mellem vores købs- og salgspris.

For brugtmoms gælder også at man som forretningsdrivende ikke kan fratrække momsen på sådanne varer.

Vælger du at se priser baseret på levering i Andre lande udenfor EU, er alle varepriser er eksklusiv fragt, forsikring, told og andre afgifter i købers hjemland og/eller i leveringslandet.

Priserne på samleartikler kan samtidigt variere meget afhængig af lagersituation, udbud og efterspørgsel m.m.

AnchorHvorfor er der ingen pris på varen?

Der kan være to årsager til at der ikke vises pris på en given vare.

  1. Varen er udsolgt og skal bestilles hjem fra leverandøren/producenten
  2. Varen er udgået af produktion og skal fremskaffes brugt via forhandlere, samlere og/eller leverandører.

Ønsker du at vide mere om varens pris, leveringsmuligheder og lagerstatus kan du spørge os før du køber.

Sådan spørger du os før du køber varer uden pris eller som ikke er på lager:

  1. Klik på Læg i kurv ud for varen
  2. Klik på Indkøbskurv
  3. Klik på Spørg før du køber
  4. Udfyld dine kontaktoplysninger
  5. Klik på Spørg DPH >>

Inden 1-4 hverdage modtager du et svar på din henvendelse. Du får altid et svar fra os - uanset om vi kan skaffe varen eller ej.

AnchorEr varen udgået? Kom på vores venteliste

Hvis vi ikke kan skaffe varen fra leverandøren/producenten er den måske udgået af produktion. Er det tilfældet kan du blive skrevet op til varen på vores manko-/venteliste.

Manko-/ventelisten er en oversigt med alle de varer, vi er interesserede i at købe af forhandlere, samlere eller andre, som ønsker at sælge deres samlerartikler.

AnchorHvorfor er priserne ændret når jeg ser webshoppen på engelsk?

Hovedsageligt er det fordi momsen trækkes fra priserne på den engelske version. Momsregler og takster er forskellige fra land til land. Når du vælger at se webshoppen på engelsk, er priserne som udgangspunkt uden moms.
Du kan vælge at se priser med dansk moms ved at vælge Priserne er baseret på EU Dette valg foretages i bjælken over varerne.

AnchorFor EU-lande gælder:

Ved levering til EU lande er alle priser inklusiv dansk moms (eller brugtmoms).

AnchorFor andre lande gælder:

Ved levering til andre lande, udenfor EU, er alle priser eksklusiv dansk moms.

AnchorFor alle lande gælder:

Alle priser vist er eksklusiv fragt, forsikring, told og andre afgifter i købers hjemland og/eller i leveringslandet.

Det totale beløb inklusiv fragt, kort- og ekspeditionsgebyr kan du se i kassens trin 3 - Tjek din ordre, inden du betaler.

AnchorKan DPH Trading leverer varer udenfor Danmark?

Ja, det kan vi sagtens. Når du er gået til kassen vælger du selv hvilket land dine varer skal leveres til. Leveringslandet vælger du i trin 2 - fragt og levering, inden du tjekker og bekræfter din ordre.

På alle varesider og øverst i indkøbskurven kan du vælge at se priser baseret på levering i lande indenfor eller udenfor EU.

AnchorPrisændring og annullering af ordrer

DPH Trading forbeholder sig ret til at annullere eller ændre priser på allerede bekræftede ordrer.

En prisændring kan ske i tilfælde hvor prisen har ændret sig væsentligt i perioden fra ordremodtagelsen til leveringstidspunktet.

Annullering af ordrer kan finde sted, hvis en helt umulig leveringssituation opstår. Det kan især komme på tale ved varer med lang leveringstid.

I begge tilfælde vil du altid blive informeret, om de ændringer vi har foretaget. Du har som følge heraf ret til at annullere din(e) ordre(r), skulle du finde ændringerne uacceptable.

AnchorBetaling

Alle ordre betales forud, medmindre andet er aftalt.

AnchorBetalingskort

På DPHtrading.com kan du betale med:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • Mastercard (Debit/Kredit)
  • samt med alle de betalingskort som PayPal giver mulighed for.

Du bestemmer selv hvilken betalingsmåde du ønsker at anvende. Vær dog opmærksom på de forskellige omkostninger du kan blive pålagt afhængigt af betalingsmåden.

Som du ser nedenfor er der, især ved lidt større beløb, relativ stor forskel på omkostningerne, afhængig af hvilken metode du vælger.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  1. vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Udløbsperioder for de enkelte internationale betalingskort:

Reservationerne udløber som udgangspunkt efter 30 dage; men kan variere i forhold til din kortudsteder. Nedenfor kan du se eksempler på nogle af de internationale kort, som du kan betale med hos DPH Trading.

  • Visa kort (30 dages udløbsperiode)
  • Mastercard (30 dages udløbsperiode)

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

AnchorKortgebyrer

Der bliver ikke pålagt kortgebyr for dig som privat person, når du benytter et dansk betalingskort til betaling hos os.

Dog skal du være opmærksom på, hvis du benytter et firma kort, eller et betalingskort udstedt uden for EU, vil der bliver pålagt kortgebyr jfr. nedenstående.

Dankort

0,10 % af det samlede beløb – Dog minimum DKK 1,45 pr. transaktion

MasterCard / Visa

1,25 % af det samlede beløb – Dog minimum DKK 1,95 pr. transaktion (Ved kort udstedt i Danmark)

2,35 % af det samlede beløb – Dog minimum DKK 1,95 pr. transaktion (Ved kort udstedt i udlandet)

Ovennævnte kortgebyrer tillægges automatisk dine betalinger. Du kan altid se de totale omkostninger og priser ved kassen, før du bekræfter din betaling.

Det totale beløb hæves først på dit kort, når din ordre sendes fra dphtrading.dk / dphtrading.com / dphtrading.ge. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

AnchorBetaling via Paypal

Du kan også betale via PayPal med følgende betalingskort:


PayPal - Fast, easy, secure online payments.MasterCardVisaDiscoverAmerican ExpressECHECK

AnchorKøb på afbetaling - Rentefrit

Se betingelser for køb på afbetaling, som findes på www.viabill.com/terms

AnchorVarerne reserveres først når vi har din betaling

Det er først, når vi modtager din accept af vores tilbud samt forudbetaling, at varerne reserveres til dig.

Vi forbeholder os ret til mellemsalg. Det betyder at der kan være risiko for, at tilbudte varer sælges til anden side i den mellemliggende periode, fra du modtager vores tilbud til vi modtager din accept af tilbuddet.

AnchorLevering

AnchorAlle varer leveres Ab lager

Ab lager betyder at du som køber, betaler fragt og evt. forsikring. Du (køber) overtager risikoen for varen, fra det øjeblik DPH Trading (sælger) stiller varen til din (købers) disposition på et aftalt sted.

Fragtens størrelse og de øvrige forsendelsesomkostninger vil fremgå af vores tilbud til dig.

Læs også hvis varen er transportskadet eller bortkommer.

AnchorLevering af lagervarer

Lagervarer er varer, som DPH Trading skriftligt har bekræftet, at vi har på lager.

Afsendelsen af lagervarer sker normalt omgående (1-3 hverdage) efter modtagelse af din accept og betaling af vores tilbud. Ved større partier kan leveringstiden blive lidt længere.

AnchorLevering af bestillingsvarer

Bestillingsvarer er varer, som DPH ikke har på lager.

Vi er derfor afhængige af leverancer fra anden side. Her må leveringstiden altid betragtes som omtrentlig. Det kan være umuligt for os at forudse den nøjagtige leveringstid på særlige varer.

Visse varer skal bestilles lang tid i forvejen, i nogle tilfælde skal de først produceres hos en given producent og er der tale om gamle samleartikler, er vi endnu mere afhængige af købemulighederne.

AnchorFortrydelsesret ved e-handel

Gælder kun ved salg direkte til forbrugere.

Hos DPH Trading er grundideen, at en handel kun er en god handel, hvis både køber og sælger er tilfredse.

Vi er derfor meget omhyggelige med kvalitetstjek og emballering af alle varer inden afsendelsen.

Skulle du alligevel modtage en vare købt via e-handel ved DPH, som ikke lever op til dine forventninger, har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

  4. får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode (punkt 4 indsættes kun ved aftaler om regelmæssig levering af varer)

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores fortrydelsesformular som du finder her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Tilsvarende sker, hvis du fjerne folien på fx. lampeskærme.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

AnchorIngen fortrydelsesret ved specialfremstillede bestillingsvarer

Fortrydelsesretten er dog ikke gældende, såfremt der er tale om særlige bestillingsvarer. Ved særlige bestillingsvarer forstås varer som fremstilles efter dine mål/ønsker, eller varer som skal fremstilles/bestilles særligt til dig fra en leverandør.

Ved salg til andre virksomheder tages varer kun retur efter forudgående aftale.

AnchorReturnering af varer

Du bør være opmærksom på, at hvis du modtager varer i original emballage og med eventuelle certifikater og lignende, skal varerne også returneres i samme original emballage med certifikater og lignende. Det er vigtigt idet det udgør en væsentlig del af varens værdi, når der er tale om antik- og kunstvarer.

Bemærk venligst, det er vigtigt at du ikke fjerne folien på lampeskærme.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du finder en standardfortrydelses formular her. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand, når du sender den tilbage:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi kan i mange tilfælde være dig behjælpelig med valg af transportør mv. - Spørg endelig, hvis du har brug for hjælp. På den måde undgår du unødigt høje omkostninger ved returnering og forsikring af returvarer.

Bemærk! DPH Trading modtager ikke varer der er sendt retur pr. efterkrav.

AnchorVed transportskade, defekt eller lignende

Hvis varen ved modtagelsen er transportskadet, defekt eller lider af mangler, beder vi dig af forsikringsmæssige årsager om ikke at returnere varerne, før du har kontaktet DPH.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Du opgiver retten til erstatning, hvis transportskadede varer returneres uden vores skriftlige accept.

Læs også hvis varen er transportskadet.

AnchorHvis du fortryder købet skal varerne returneres til:

DPH Trading
Løkkegravene 49
5270 Odense N

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

AnchorHvis varen er transportskadet eller bortkommer

AnchorTransportforsikring

DPH Trading sender mange varer, og det kan desværre ikke undgås, at der en gang imellem er en vare, der bliver skadet eller bortkommer under transport. Skulle det være tilfældet, er det vigtigt, at du er opmærksom på følgende:

  • Enhver reklamation skal ske straks ved varens modtagelse.
  • Ingen skadede varer tages retur uden forudgående aftale.
  • Af forsikringsmæssige årsager har vi straks brug for at vide, om du mener, at en eventuel skade eller defekt skyldes, at varen er blevet ødelagt under transporten, eller om skaden er opstået som følge af andre årsager.

AnchorVarer fra DPH Trading er transportforsikret

Når DPH Trading sender varer, er de transportforsikret med mindre andet er oplyst ved handlens indgåelse. Det betyder at det er DPH Tradings risiko, at varerne er pakket forsvarligt og at varerne når sikkert frem til din adresse.

AnchorVed særlig leveringsforhold og ønsker

Hvis du har særlige ønsker til din levering, f.eks. hvis varen må stilles i garagen eller lignende, skal du være opmærksom på at retten til reklamation i tilfældet af en transportskade kan bortfalde.

Hvis du f.eks. ønsker vi skriver på pakkesedlen, at pakken må stilles i garagen, og derved giver transportøren mulighed for at stille varen på din bopæl - uden din underskrift - er det ikke længere muligt at reklamere ved transportskade eller bortkommet vare(r).

Naturligvis vil der i nogle tilfælde alligevel kunne opnås erstatning. Transportøren er dog i sin gode ret til at sige, at varen var i orden, da den blev afleveret, og derfor opgiver du retten til erstatning.

AnchorHvad dækker den inkluderede transportforsikring?

Forsikringen dækker transportskader på de købte varer.

Det forsikrede beløb er hele fakturabeløbet inklusiv fragt, forsikring og eventuelle ekspeditionsgebyrer.

Alle øvrige omkostninger, uanset art, er ikke dækket. Dette gælder f.eks. told, gebyrer og andre afgifter som evt. pålægges af myndighederne i dit hjemland, som DPH Trading er uden indflydelse på.

AnchorHvis skaden er sket?

Hvis skaden er sket, hjælper vi dig.

Husk altid at henvende dig til DPH Trading, så snart du opdager, at varen/varerne er transportskadet.

Hvis du vil kræve transportskadeerstatning, er det vigtigt, at du gemmer den beskadigede forsendelse, nøjagtigt som du modtog den. Både hvad angår de modtagne varer og emballagen.

For at forsikringsselskabet vil godkende et erstatningskrav, kræver de ofte mulighed for at besigtige forsendelsen/pakken. Det er da vigtigt, at forsendelsen/pakken er i samme stand, som da du modtog den.

Du fortaber retten til erstatning, hvis du returnerer beskadigede varer uden forudgående aftale med DPH.

Når du har anmeldt et erstatningskrav til os, beder vi dig afvente vor skriftlige information om, hvad der skal ske med de beskadigede varer.

DPH vil så vidt muligt finde erstatningsvarer tilsvarende de beskadigede, og sende til dig uden omkostninger for dig. Kan en erstatningsvare ikke fremskaffes, sørger vi for, at du bliver krediteret erstatningsbeløbet. Såfremt du ønsker erstatningen udbetalt, vil DPH overføre beløbet til dig.

AnchorHvis varen er defekt eller har mangler - og det ikke skyldes transportskade

Når du handler på dphtrading.com, har du 24 måneders reklamationsret.

Det er selvfølgeligt et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Vi kontrollerer omhyggeligt alle varer inden de afsendes, men det er menneskeligt at fejle, og det kan desværre ikke helt undgås, at fejl kan ske.

AnchorUdbedring og hjælp

DPH forpligter sig til at afhjælpe alle væsentlige mangler, som skyldes fejl i konstruktion, materiale eller fremstilling. Afhjælpning kan bestå af reparation eller udskiftning af varen afhængig af hvilken vare eller defekt/mangel der er tale om.

DPH vil uden ugrundet ophold foretage afhjælpning efter at have modtaget meddelelse om mangler.

Afhjælpningen kan foretages hos køberen, medmindre DPH finder det hensigtsmæssigt, at afhjælpningen sker på eget værksted. DPH kan i begge tilfælde enten ombytte den mangelfulde del, hele salgsgenstanden til en fejlfri eller udbedre eventuelle fejl og mangler der måtte være på varen eller dele af varen.

Hvis varen skal sendes retur, skal det ske til:

DPH Trading, Løkkegravene 49, 5270 Odense N

Såfremt DPH ikke opfylder sin pligt til afhjælpning og den konstaterede mangel er væsentlig, kan du ophæve den del af aftalen, der omfatter den mangelfulde vare, ved skriftlig meddelelse til DPH.

Ud over beføjelsen til at kræve afhjælpning, har du som køber ingen krav i anledning af eventuelle mangler ved varen.

Sælgeren har ret til at kreditere og tilbagebetale dig prisen for den mangelfulde vare i det tilfælde at en tilsvarende ikke er på lager, eller skønner en reparation vil blive for bekostelig.

DPH kan forlange beskadigede varer retur, inden købsprisen tilbagebetales.

AnchorRådgivning vedr. transport

DPH har mange års erfaring med forsendelser til både ind- og udland. Vi rådgiver dig gerne, hvis du har brug for hjælp, men DPH påtager sig intet ansvar for følgerne af en sådan rådgivning.

AnchorAfhent varer direkte på DPH Tradings adresse i Odense

Foretrækker du selv at afhente varer på vores adresse, er du meget velkommen til det.

AnchorForce Majeure

DPH har ret til at annullere ordren eller dele deraf, hvis der opstår leveringsvanskeligheder i tilfælde af krig, mobilisering, politiske uroligheder, strejke, lockout, terrorangreb, naturkatastrofer, transportvanskeligheder, udeblivende leverancer fra leverandørerne eller andre forhold, der er udenfor DPHs kontrol.

AnchorProduktansvar

DPH Trading er kun ansvarlig for personskade, hvis det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af DPH Trading eller andre, som vi har ansvaret for.

DPH Trading er ikke ansvarlig for skade sket på fast ejendom eller løsøre, som indtræder medens varen er i køberens besiddelse. DPH er heller ikke ansvarlig for skade på produkter, der er fremstillet af køberen eller på produkter, hvor disse indgår, eller når produkterne anvendes på en anden måde, end de er beregnet til.

I øvrigt er DPH Trading ansvarlig for skade på fast ejendom og løsøre på samme betingelser som for personskade.

DPH Trading er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. I den udstrækning, DPH Trading måtte blive pålagt produktansvar over for tredjemand, er køberen forpligtet til at holde DPH Trading skadesløs i samme omfang, som DPH Tradings ansvar er begrænset efter de tre foregående stykker.

Hvis tredjemand fremsætter krav mod en af parterne om erstatnings ansvar i henhold til dette punkt, skal denne part straks underrette den anden part herom.

DPH Trading og køberen er gensidigt forpligtet til at lade sig sagsøge ved den domstol eller voldgiftsret, som behandler erstatningskrav, der er rejst mod en af dem på grund af en skade, som påstås forårsaget af materiellet.

AnchorKreditsalg og ejendomsforbehold

Hvis kredit salg er aftalt, gælder følgende:

Erlægger køberen ikke betaling i rette tid, er sælgeren berettiget til, fra forfaldsdag, at kræve 2 % i morarenter eller minimum kr. 25,00 pr. påbegyndt måned plus et rykkergebyr på kr. 50,00 for hver rykker. Det leverede forbliver sælgerens ejendom, indtil betaling er erlagt fuldt ud.

Hvem kan hjælpe dig, hvis du vil klage over os

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte DPH Trading, att. Lone Risager Therkelsen LR@dph-trading.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.

AnchorBemærk venligst:

Lamper og andre elektriske komponenter sælges kun på det Europæiske marked, idet disse produkter kun er godkendt til salg i EU.